گونه های مختلف سیستم قفس در طیور

يکشنبه 8 ارديبهشت 1398
12:23
علی پور

گونه های مختلف سیستم قفس در طیور

● انواع سیستم قفس قفس هایی که در رویش طیور به کار برده می شوند ممکن است اختصاصی مراقبت جوجه ها ، نیمچه ها و یا مرغهای تخمگذار باشند . از لحاظ ساختمان قفس ها ممکن هست مسطح و یکسری طبقه ای خود کار یا این که نیمه اتوماتیک و یا این که معمولی باشند که ذیلاً به طور مختصر در مورد هر یک توضیحاتی داده می شود . ماشین جوجه کشی

الف)

قفس مراقبت جوجه ها قفسها ممکن می‌باشد مسطح یا این که چند طبقه ای معمولی یا این که اتومات باشند که هر یک ویژگی ها و همت اختصاصی دارا هستند .

به طور کلی برای رویش جوجه های در هم اکنون رویش (در ایران) دو مدل قفس چندین طبقه ای وجود دارااست که عبارتند از : قفس مخصوص جوجه های یکروزه تا شش هفته که اصطلاحاً باتری نامیده می شود .

۱)

قفس منحصربه‌فرد جوجه های آنگاه از شش هفته یا قفس نیمچه ها ۲)

قفس مراقبت جوجه های بعد از آن از شش هفتگی (نیمچه ها) در سن ۶ هفتگی ، رشد جوجه ها به میزان ای می‌باشد که محافظت آن‌ها در باتری ایراد می باشد ، از اینرو آن ها را قفسهای بزرگتر که اختصاصی حفظ نیمچه هاست انتقال می دهند . این قفسها هم از آهن نبشی و میله و توری تشکیل شده می باشد و ممکن هست یک طبقه، دو طبقه و یا این که چهار طبقه باشند که جور اخیر به نظر صرفه جویی در جا و بقیه هزینه ها متداولتر هست .

گونه های قفس مرغهای تخمگذار قفسهایی

که برای نگاهداری مرغهای تخمگذار مسئله استعمال قرار می گیرد ، ممکن میباشد انفرادی ، جور جمعی ، پلکان ای ، مسطح ، یک سری طبقه و نهایتاً از حیث طرز فعالیت ، عادی ، نصفه خود کار و تمام اتومات باشند، البته در هر صورت در تمام انواع قفس های مذکور بایستی اصول کلی در حیث گرفته شوند : الف)

قفسهای پله ای معمولی (انفرادی) در مرزوبوم ما معمولاً از نوع قفسها استفاده می شود و به نامهای پلکان ای، تریبونی کالیفرنیایی نامیده می شود . مزیت این نوع قفسها این است که در آن ها از وسایل خودکار به کار گیری نشده و کارها به طور دستی و به وسیله مستخدم انجام می شود . از این رو در کلیه جا قابل به کارگیری و سفارش هست . در این مدل قفس ، معمولا دو قفس انفرادی در اواسط و یک قفس در هر طرف قرار گرفته میباشد و به همین استدلال به آن پله ای یا این که تریبونی می گوییم . آبخوری ها و دانخوری ها در قفسهای عادی ناودانی بوده و متاع آن ممکن می‌باشد از آهن گالوانیزه (آهن سفید)، آلومینیوم و یا پلاستیک باشد .

ب)

قفسهای یک سری طبقه ای و اتومات در کشورهایی که مستخدم قلیل و سطح دستمزدها بالاست و همینطور امکانات تکنیکی و فنی فراهم است، معمولا از قفسهای انفرادی یک سری طبقه و اتوماتیک به کارگیری می شود . بدین ترتیب حداکثر صرفه جویی در عمل وجا فیس می گیرد . این قفسها ممکن هست سه تا چهار طبقه و چه بسا عمده نیز باشند . با توجه به نوع ساختمان ، در هر قفس یک یا این که دو ، یا این که چند مرغ حفظ می شود . دیواره قفسها از آهن گالوانیزه ساخته شده و کف آن مشبک و شیبدار بوده و خوراک به وسیله دانخوریهای خود کار زنجیری و یا به وسیله واگن دان که در ارتفاع قفس و در ساعات معینی به حرکت در می آید ، به و طور خودکار در اختیار مرغها قرار می گیرد . آب هم به وسیله آبخوریهای ناودانی و یا این که آبخوریهای لوله ای پستانک به طور اتوماتیک در اختیار مرغها قرار می گیرد .

قفسهای مسطح و اتومات در رشد طیور این قفسها معمولا از میله های آهن گالوانیزه ساخته شده اند و کف آن‌ها از توری با چشمه هایی به بعدها ۲ سانتی متر تشکیل گردیده است؛ به طوری که مدفوع به خیر و خوبی از در میان آنان قبلی و به روی زمین می افتد . اندازه این قفسها متغیر بوده و معمولا ارتفاع آنها ۶۷/۱ متر ، عرض ۵۸/۲ و طول آن ۴۰ سانتی متر می‌باشد در قفسهای با مساحت ۴/۴ متر مربع ۵۰ مرغ و در قفسهای با مساحت ۶۷/۳ متر مربع ، ۴۰ مرغ مراقبت می شود . این قفسها در سرتاسر تالار و در کنار هم به طور منظم چیده می شوند و همه آن‌ها دارای دانخوری و آبخوری مشترک می باشند . دانخوری در این گونه قفس به رخ اتومات بوده و در بعضا انواع آن‌ها از دانخوری زنجیری ناودانی و در بعضی دیگر از دانخوری تیوپی بشقاب دار استفاده می شود . آبخوریها نیز در این جور قفسها به فیس اتوماتیک و به رخ ناودانی و یا این که لوله ای پستانک دار می باشد .


[ بازدید : 46 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دستگاه جوجه کشی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]