تغذیه قرقاول چگونه انجام می پذیرد؟

شنبه 14 ارديبهشت 1398
14:48
علی پور

تغذیه قرقاول ( Feeding pheasants ) دارنده امر مختص خود می باشد و به کار گیری از جیره های غذایی نا مناسب می تواند سالم پرنده را با مشکلات جدی روبرو کند . قرقاول پرنده ای دانه خوار می باشد و غذای حساس آن را غلاتی نظیر ذرت و سویا تشکیل می دهند تغذیه در پرورش قرقاول از اهمیت فراوان بالایی برخوردار می باشد که در ادامه به مهم ترین نکات آن خوا‌هیم پرداخت .


. پروتئین مطلوب برای جیره های غذایی جوجه های این پرنده 28 درصد و برای قرقاول های بالغ 24 درصد می باشد . همانند جوجه های دیگر پرنده ها ، جوجه قرقاول ها تا 24 ساعت پس از خروج از تخم قوی می باشند از ذخیره کیسه زرده به کار گیری نمایند و نیازی به مواد غذایی ندارند .


تغذیه قرقاول با تخم های مورچه این پرنده دانه خوار در طبیعت از موادی نظیر دانه های ترنجبین و تمشک کوهی تغذیه می کند و حشراتی مثل کرم و مورچه در تغذیه قرقاول نقش مهمی را ایفا می نمایند . دیدنی می‌باشد بدانید که در گذشته از موادی مانند تخم مورچه در تغذیه قرقاول های جدید متولد شده به کارگیری می شد . ماشین جوجه کشی

به این چهره که رشد دهندگان با تحمل زحمت بسیار تخم های مورچه را به دست آورده و پس از شستشو ، هر سه ساعت یک توشه آن ها را در اختیار جوجه ها قرار می دادند . گاهی زمان ها برای تامین پروتئین و رشد خوبتر جوجه ، تخم مرغ پخته را نیز به این مواد غذایی طولانی تر می کردند . برای تحریک و افزایش اشتهای جوجه ها بیش تر کردن نمک به این ترکیب غذایی متداول بوده می باشد .


در این خط مش پس از دو هفتگی و رویش جوجه ها به میزان کافی ، خمیر نان و قطعات پخته گردیده اندام های داخلی گاو و گوسفند نظیر کبد و قبل نیز برای تغذیه قرقاول های جوجه به ترکیب غذایی بیش تر می شد . از ماه دوم به آن‌گاه رفته رفته از دانه هایی مانند ارزن ، دانه و گندم به جای غذایی اشاره شده به کارگیری می کردند . این منش تغذیه ای هنوز هم مرسوم هست و بوسیله بعضی رویش دهندگان قدیمی برای تغذیه قرقاول انجام می پذیرد .


مواد

مطلوب برای تغذیه قرقاول شایسته ترین مقطع برای جوجه کشی از تخم های نطفه دار قرقاول فصل بهار می باشد . در این عصر به کارگیری از آرد گندم ، یولاف و چاودار و مواد غذایی سبز مانند برگ شبدر برای افزایش سود وری جوجه کشی بسیار مطلوب می باشد . برای تغذیه قرقاول همانند پرندگانی نظیر بلدرچین یا این که مرغ می بضاعت و توان از ادغام دانه های گندم ، جو و ارزن و دیگر دانه ها استفاده کرد . دانه گندم سیاه هم از مواد غذایی است که قرقاول ها دوچندان به آن عشق و علاقه دارا‌هستند و اما ارزان بها هم هستند براین اساس برای تغذیه قرقاول مطلوب می باشند .


نقش

آب در تغذیه قرقاول برای تغذیه جوجه های قرقاول می توانایی از تخم مرغ پخته ، نان ، گوشت پخته و نرم گوساله و برگ کاهو نیز استفاده کرد . در مقطع بلوغ برای تهیه رژیم غذایی متعادل قرقاول استفاده از موادی نظیر پودر ماهی ، گوشت و اشکال کنجاله مرسوم می باشد . می بایست اعتنا فرمایید که آب نقش مهمی در سلامت قرقاول ایفا می کند بدین ترتیب می بایست آب سالم در اختیار این پرنده قرار داده شود و آب موضوع استفاده هر صبح و شب عوض شود .


مدفوع قرقاول کثیف به بیماری های عفونی می تواند با تماس با آب قریه ها پرنده دیگر را نیز کثیف کرده و سبب به تلف شدن آن ها شود . بنابراین مدام بایستی آب پاک و سالم در اختیار قرقاول ها قرار گیرد و ظروف آن ها هر دو روز یک توشه ضدعفونی شوند . همینطور برای ارتقا تراز ایمنی بدن پرنده می توانید گونه های ویتامین ها را به آبی‌رنگ که می نوشد بیشتر کنید .




برچسب ها: ماشین جوجه مشی ,
[ بازدید : 69 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دستگاه جوجه کشی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]