قراردهی جوجه ها

چهارشنبه 18 ارديبهشت 1398
15:45
علی پور

قراردهی

جوجه ها

– پس از تحویل جوجه ها باید فورا در محدوده جوجه ریزی تخلیه شوند ، باقی ماندن به مدت طولانی در جعبه ها موجب کم شدن بیشتر آب تن پرنده ها می گردد که این موضوع در نهایت ارتقا تلفات اول و کاهش پتانسیل رشد را به دنبال خواهد داشت سازه براین جوجه ها بایستی در اسرع وقت از باکس ها در گوشه و کنار آبخوریها تخلیه شوند .

ماشین جوجه کشی

در مدت تحویل گله می بایست کلیه کارکنان مرغداری قرنطینه و بهداشت را رعایت کرده لباسهای متحدالشکل و چکمه پاک و عاری از آلودگی بپوشند

– آن‌گاه از تخلیه جوجه ها جعبه های حمل جوجه باید سریعا از سالن مرغداری خارج شده و معدوم شوند .


– سیستم تهویه به هنگام ورود جوجه ها باید خاموش باشد .


– پس از تخلیه جوجه ها باید رفتار آن‌ها به اعتنا ذیل ارزیابی و در اختیار گرفتن قرار گیرد ( معمولا 6 ساعت آنگاه از ورود، جوجه ها آرام می گیرند) .


– همه اطلاعات گله باید به طور بی نقص تصویب شوند ( نژاد جوجه ها ، مورخ هچ جوجه ها، وزن جوجه ها در هنگام ورود به سالن پرورش، مورخ تحویل جوجه ها ، خصوصیات کارخانه جوجه کشی و …) .


– لازم میباشد جوجه های وازده ، فلج ، زخمی و دارنده شکل غیر ارگانیک سریعا از گله حذف شوند، چون نگهداری آنها فقط سبب ارتقاء هزینه خواهد شد و اندازه تولیدشان هم اندک خواهد بود واین برنامه باید در ارتفاع عصر پرورش به طور مرتب انجام شود .


– نمونه برداری و خونگیری از گله جهت ارسال به آزمایشگاه برای اطلاع از وجود مایکوپلاسماها ، سالمونلاها و همچنین تیتراسیون و… با دقت به برنامه ریزی مدون بطور منظم انجام شود .


چکیده که در سالن برای پرنده ها در لحاظ گرفته می شود بایستی آسان ، گرم ، پاک و بهداشتی باشد وبتواند از جوجه های تازه متولد گردیده به خیر و خوبی حفظ نماید



رئیس

منابع حرارتی

– سیستم تنظیم حرارت تن جوجه های گوشتی نابالغ تکامل یافته نمی‌باشد و توانا به تهیه و تنظیم حرارت بدن خویش در مواجهه با هوای بیرون از دستگاه جوجه کشی نیستند ، براین اساس تنظیم حرارت مطلوب مقام طیور گوشتی در طی هفته نخستین عصر پرورش از اهمیت خاصی برخوردار است ، به این مراد اضطراری می باشد گذشته از ورود جوجه ها دمای سالن را به حد مناسب رساند .


– در روز اول حرارت مطلوب دستگاههای گرم کننده تالار در 5 سانتیمتری بستر بایستی 32-30 مرتبه سانتیگراد ودر اواخر هفته نخستین 29-28 سکو سانتیگراد باشد .


– برای این که جوجه ها مضاعف از منشاء حرارتی( مامان مصنوعی) دور نشوند گوشه و کنار دستگاه های گرم کننده را حصاربندی می کنند .حصار در مسافت 80 تا 90 سانتیمتری از دستگاه گرم کننده به طور دایره‌ایی نصب می شود .


اخلاق جوجه ها شایسته ترین نماد برای مناسب بودن مرتبه حرارت سالن می باشد ، به طوریکه از طریق روش پخش آنها در محدوده جوجه ریزی می توان به اندازه درجه حرارت محل رشد جوجه ها پی پیروزی که به رخ تحت می باشد :

1- دمای مطلوب : جوجه های شاداب با پراکندگی یکنواخت در محدوده جوجه ریزی دیده می شوند .


2- دمای خیلی بالا: جوجه هااز دستگاه گرم کننده فاصله می گیرند و در این حالت ساکت ، درحال نفس نفس زدن وسرو پر و بال افتاده میباشند .


3- دمای خیلی پایین: جوجه ها در پایین دستگاه گرم کننده توده می شوند ، پرسر وصدا وصدای آزار دهنده دارند .


4- کوران هوا: در این موقعیت جوجه ها در ناحیه ایی خاص از محدوده جوجه ریزی ازدحام می نمایند .


معمولا برای اطمینان بدون نقص از این که جوجه ها گرمای قابل قبولی را اخذ می نمایند بایستی دماسنجهای تالار و همینطور ترموستاتهای دستگاههای گرم کننده را در اختیار گرفتن کرده و ازصحت کارکردشان اطمینان حاصل نمود .


– به طور معمول دماسنج ها و ترموستاتها بایستی در 20 سانتیمتری بالای سر جوجه ها قرار گیرند .


برچسب ها: ماشین جوجه کشی ,
[ بازدید : 53 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دستگاه جوجه کشی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]